fbpx

Viitorul tehnologiei în predare

506188_00019456_555906.jpg

Oamenii de știință au găsit noi modalități de a-și motiva elevii folosind tehnologia. O vor folosi și în clasă?

Pe perioada pandemiei omenii de știință au adoptat tehnologia pentru educație. Deși învățarea online nu este un înlocuitor pentru predarea față în față, se pare că a funcționat bine, în ciuda provocărilor precum conexiunile nesigure la internet. Anumite aspecte s-au dovedit atât de folositoare că profesorii doresc să le folosească și în continuare.

Laura Outhwaite, cercetătot la UCL Institute of Education, spune că profesorii s-au adaptat rapid acestei perioade. „Este vorba, însă și despre modul în care este pusă în aplicare tehnologia și despre calitatea și fundamentarea pedagogiei resurselor livrate. Interacțiunea profesor-elev, de exemplu, este o parte importantă a învățării și este esențial ca aceasta să nu se piardă. „

În perioada aceasta profesorii au avut experiențe diferite. Tranziția a fost mai ușoară pentru profesorii ale căror școli dispuneau deja de tehnologie și anumite aplicații pentru ca elevii să poată studia la domiciliu.

“Diferențele semnificative din mediile de învățare ale studenților au fost o provocare. Profesorii s-au străduit să sprijine studenții vulnerabili, cei fără acces la tehnologie”, spune Jane Essex, lector în educație la Universitatea din Strathclyde.

POVEȘTILE PROFESORILOR

David Paterson predă chimie și fizică și a organizat cele mai multe cursuri „live” folosind echipele Microsoft. „Școala noastră se îndrepta deja spre a folosi mai mult Microsoft. A fost o curbă abruptă de învățare, dar după prima săptămână sau două, știam ce facem. ”

Helen Skelton, șefă de catedră la Școala Beaumont, St Albans, a adoptat Google Classroom, pe care Beaumont o folosea deja pentru teme. A învățat cum să folosească înregistrări video pe Google Meet și a predat lecții online prin intermediul acestei platforme, uneori înregistrându-le pentru ca studenții să poată relua mai târziu. Helen a găsit uneata cea mai bună pentru exemple, cursuri practice, explicații și recapitulări și afirmă că a fost instrumentul ei cel mai util.

Suntem încântați de oportunitățile de implementare pentru ceea ce am învățat într-un mediu de învățare normal.

Judith Peel, profesoară de chimie la Itchen Sixth Form College din Southampton, a folosit zilnic Google Classroom. De asemenea, s-a bazat pe aplicația de videoconferință Zoom ca tablă digitală. „Principalul avantaj este că elevii vor avea o înregistrare a lecțiilor, la care pot reveni oricând. Dar cred că fără o tabletă predarea chimiei este mai dificilă cu formulele și ecuațiile de explicat.

Pentru Gwynfor, planificarea lecțiilor a fost cea mai mare provocare a predării la distanță. „Timpul necesar pentru a face anumite activități de la distanță poate fi foarte diferit de a le face în clasă.” Desfășurarea unor lecții a fost de asemenea o problemă. „Am folosit videoclipuri online acolo unde este posibil, dar acest lucru nu oferă aceeași profunzime de învățare. Am reorganizat lecțiile și am predat de la distanță subiecte care depind  și de practică, de exemplu calculele chimice. ”

FEEDBACK-UL ELEVILOR

Profesorii au descoperit că majoritatea studenților s-au adaptat si organizat bine cu tehnologia; Helen chiar a descoperit că unii elevi au funcționat mai bine decât la școală. Studenții s-au bucurat să acceseze lecții înregistrate după oră, spune Judith.

Cu toate acestea, interacțiunea poate fi o problemă. „Poate fi greu de controlat fluxul conversației, dar studenții învață să folosească funcții hands-up și ferestre de chat”, explică David. Helen spune că studenților le este greu să pună întrebări din cauza mesajelor „mai puțin clare” și a răspunsurilor cu întârziere de pe Google Classroom. În general, Judith găsește studenți mult mai liniștiți decât de obicei. „Este o muncă grea care îi determină să răspundă în lecții. Îi rog să utilizeze funcția de chat sau să răspundă cu voce tare. ”

Helen povestește că mulți elevi spun că le lipsesc lecțiile și aspectele sociale ale școlii. Judith are câțiva studenți care au pierdut lecții din cauza depresiei și a anxietății și a folosit ședințe Zoom pentru a ajuta studenții în dificultate.

PRIVIND SPRE VIITOR

Se pare că profesorii vor încorpora mai multă tehnologie în predare pe viitor. „Suntem încântați de oportunitățile de a implementa multe din ceea ce am învățat și noi în această perioadă”, comentează Gwynfor.

David spune că o integrare mai strânsă a serviciilor Microsoft va permite distribuirea mai bună a resurselor. De asemenea, se așteaptă să folosească mai des evaluarea online.

Între timp, Helen consideră că va continua să folosească la școală mai multe dintre opțiunie din Google Classroom, cum ar fi auto-marcarea întrebărilor. Și Judith poate folosi în continuare Zoom pentru a realiza videoclipuri scurte sau scheme video pentru documentele de examen, precum și Google Classroom pentru a urmări evoluția.

Sursa: https://edu.rsc.org/


Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi făcută publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Univrse © 2018. Proudly made by SOTA360.

Univrse este unul din cele mai mari spatii de realitate virtuala, care îți permite să prinzi aripi și să te transpui, experimentând realitatea virtuală cu cele mai noi și mai performante gadgeturi.
Facebook Univrse.ro
Bucuresti | Romania | 0740 501 061 | contact@univrse.ro
Call Now Button